21.02.18 Дистанційне навчання

21 лютого
Українська мова – Тема: «Роль дієслів у текстах розповідного та описового характеру»
Словникова робота ( списати, вставити пропущені слова)
Подорож туристів
Туристи вирушають у путь (коли?) …. Вони простують (куди?) … Переходять річку(де?)… З вершини поглядають(куди?)… На привалі обідають (коли?) … Повертаються сповнені вражень (куди?)…. Згадують про подорож навіть(коли?)…
Тестування:
  1. Дієслово означає:
А) дію або стан предмета;
Б) тільки дію предмета;
В) тільки стан предмета.
  1. Дієслово відповідає на питання:
А) хто?.що?;
Б) який?, яка?, яке?;
В) що робити?, що робив?, що роблять?
  1. У реченні дієслово:
А) є тільки присудком;
Б) найчастіше є присудком.
  1. У реченні дієслово пов’язане з :
А) іменником;ї
Б) прикметником;
В) дієсловом.
  1. Позначте ряд слів, у якому записані тільки дієслова:
А) Ліпити, пожовкле, горить;
Б) темніє, зірвав, відгадати;
В) садки, крислаті, цвітуть.
В зошитах підготовки до ДПА с.18,19.
Літературне читання- Віктор Близнець «Земля світлячків» читати, відповідати на питання.
В зошитах підготовки до ДПА с. 26-28
Математика – Тема: «Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на одноцифрове. Задачі на зустрічний рух.
Рекомендовані вправи для обчислення.
http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image178.jpg

image174

Задача
Від двох берегів ріки одночасно пливли назустріч один одному два крокодили. Перший плив зі швидкістю 7 км/год., другий — 8 км/год. Вони зустрілись через 3 години. Яка відстань між берегами ріки?

image177

4. Обчислення площі поверхні розгортки прямокутного паралелепіпеда
-Як називається це тіло?
- Яку геометричну фігуру має кожна грань паралелепіпеда?
- Як обчислити площу однієї грані, а потім і всіх граней?

image178

Відповідь: 62 (см2) — площа розгортки прямокутного паралелепіпеда.

Природознавство –
Тема:  ОЗЕРА І БОЛОТА. ОХОРОНА ВОДОЙМ
Дайте відповіді на запитання на с. 116.
— Що ви дізналися про озера України?
— Як утворюються болота?
Де в Україні найбільше боліт?
— Які штучні водойми ви знаєте? Розкажіть про них.
— Яке значення водойм?
— Чому водойми потребують охорони?
— Розкажіть, про що ви прочитали у «Бібліотечці природодослідника».
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 119
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?
1. Гра «Незакінчене речення»
Водойми це — ..., ...,...,...,...
Водойми бувають ... та ... Природні водойми: ... Штучні водойми: ...
Місце, де на поверхню землі виходить підземна вода, називають...
2. Тестування
1. Позначте назви річок України.
а) Волга;
б) Дунай;
в) Лена;
г) Десна;
Д) Дон;
е) Дністер;
ж) Сіверський Донець.
2. Знайдіть назви морів і озер України.
а) Азовське;
б) Світязь;
в) Чорне;
г) Каспійське;
д) Синевир;
е) Ялпуг;
ж) Балтійське.
3. Чому джерельна вода чиста?
а) Вона очищується, коли проходить через шари землі;
б) бо в ній немає риби.
4. Море — це:
а) частина океану;
б) самостійний водний простір;
в) частина океану, яка вдається в сушу.
5. Найбільша річка України — це:
а) Дністер;
б) Дніпро;
в) Південний Буг.
6. Яке з морів не омиває з півдня береги України?
а) Азовське;
б) Аравійське;
в) Чорне.
3. Гра «Хто більше?»
— Які бувають водойми?
Водойма — берег, болото, брід, водоймище, джерело, затока, лиман, море, озеро, океан, плесо, ріка, ручай, став, струмок, трясовина.
4. Гра «Заповніть схему»
http://subject.com.ua/lesson/nature/4klas_2/4klas_2.files/image038.jpg
Слова для довідки: водосховища, джерела, річки, ставки, озера, болота, канали, моря, океани.
22 лютого
Українська мова – Тема: Написання твору-міркування «Чому я люблю свою Батьківщину?»
Добери і запиши синоніми до слова Батьківщина?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Як ти ставишся до своєї Батьківщини? Вибери потрібні слова і підкресли їх.
Люблю, милуюся, охороняю, бережу, збагачую, прикрашаю, пишаюся, хвалюся, поважаю, боюся, шукаю.
Напиши текст-міркування «Чому я люблю свою Батьківщину?» за планом
План
  1. Де ти живеш?
  2. Як ти ставишся до рідного краю?
  3. Чому ти любиш свою Батьківщину?
  4. Що ти хочеш для неї зробити?
Математика - Тема: «Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на одноцифрове. Задачі на зустрічний рух.
Вправи, рекомендовані для опрацювання:
1. Обчислити письмово.
624 : 8, 2 736 : 6, 7 347 : 3.
2. Із чисел 2, 6, 10, 18 вибрати такі значення х, за яких нерівність буде правильною.
180 : х < 50
3. Обчислити.
2 т 035 кг : 5 кг, 54 ц 36 кг : 6.
4. Виконати дії.
101 000 - (50 442 : 6 + 27 694)
5. Розв’язати задачі.
1) Сторона рівностороннього трикутника дорівнює 12 см. Знайти площу квадрата, периметр якого дорівнює периметру трикутника.
2) З двох міст назустріч одне одному виїхали мотоцикліст і велосипедист. Швидкість мотоцикліста 64 км/год., а велосипедиста — у 4 рази менша. Вони зустрілись через 4 години. Яка відстань між містами?
За підручником с. 120 №747, №750 (2)
Літературне читання- Віктор Близнець «Земля світлячків» скласти план, переказ за планом.
Я у світі – Тема: «Основні символи держави»
Тестування «Права та обов’язки громадян»
1. Права й обов’язки громадян України записані в:
а) Конституції України
б) указах Президента;
в) Кримінальному Кодексі України.
2. Громадяни України мають право на:
а) життя;
б) освіту;
в) образу інших;
г) відпочинок;
д) привласнення чужого майна.
3. Усі громадяни мають:
а) рівні права;
б) різні права;
в) особливі права.
4. Громадяни України зобов’язані:
а) дотримувати Конституції України;
б) не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей;
в) самостійно чинити правосуддя;
г) оберігати природу;
д) сплачувати податки.
5. Право на охорону здоров’я мають:
а) окремі люди;
б) тільки діти;
в) усі громадяни України.
— Державний символ — знак, зображення або мелодія, що відображають деякі суттєві прикмети певної держави.Основними носіями національної символіки держави є герб, прапор і гімн. Вони втілюють у собі провідну національну ідею соборності українських земель, їхньої багатовікової державної традиції і демократичного ладу. 19 лютого 1992 року Верховна Рада України ухвалила постанову «Про Державний Герб України», якою було затверджено як малий герб держави тризуб золотої барви на синьому щиті. Походження цього символу дуже давнє. Цей знак зустрічався в археологічних знахідках з Перещепинського та Мартинівського городищ VІ–VІІІ ст. на Полтавщині та Київщині. Тризубці з давніх поселень засвідчують, що задовго до появи Рюриковичів вони були знаками родових старійшин у слов’ян. Перша згадка про тризуб у літописах належить до X ст. У ті часи він ушановувався як своєрідний оберіг. За часів Київської Русі тризуб стає великокняжим знаком. Його зображують на монетах, печатках, посуді, цеглі, настінних розписах. Відомо, що київський князь Володимир Святославович (980–1015) карбував тризуб на монетах, де з одного боку зображувався його портрет, а з другого — тризуб з написом «Володимир на столі, а це його серебро». Цей самий знак було знайдено й на монетах князя Ярослава Мудрого, а також у гербі його доньки Анни Ярославівни — королеви Франції. Але з часом тризуб поступово витісняється з життя Київської держави, а потім і майже зовсім зникає на наших землях. Повернення його як українського символу відбувається лише в 1918 році, після проголошення Української Народної Республіки. У 20–30-х рр. XX ст. символіку з тризубом використовували різні політичні організації Західної України та Північної Буковини. Сьогодні як малий герб України він зображений у назвах установ, на грамотах, печатках, грошових знаках тощо. Став тризуб і складовою частиною проекту Великого Герба держави, який було створено в 1997 році. Цей проект успадковує ще два історичних символи, що були притаманні українським землям різної доби. Перший з них — «козак з мушкетом» — служив емблемою Війська Запорізького. Другою складовою частиною Великого Герба України, за художнім проектом, є зображення коронованого лева. Це один із традиційних і найдавніших геральдичних знаків. На українських землях він з’явився спочатку на печатках галицьких князів. Згодом цей знак став територіально-династичним. У ХІV ст., у період найбільшого розквіту Галицько-Волинської держави, зображення лева набуває значення державного герба.
Водночас воно є гербом міста Львова.
Усі ці складові частини Великого Герба України має поєднати вінець княжої доби. Він указує на першоджерело української державності — Київську Русь — і є символом суверенітету та вікових державних традицій. До речі, той самий вінець Володимира зображений на сучасних грошових одиницях
України — купюрі номіналом одна гривня. 
Композицію Великого Герба України пропонують прикрасити стрічкою національних барв з написом «Воля. Злагода. Добро» та зображенням загальновизнаних рослинних символів країни — кетягів калини у сполученні із пшеничним колоссям. Вони є ознакою щедрості й багатства української землі, добробуту, миролюбного характеру її народу. Загалом Герб поєднує в собі головні етапи становлення й розвитку нашої державності. 
Державним Прапором України з 28 січня 1992 року визнаний прямокутний стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг: верхня — синього, а нижня — жовтого кольорів. Ці барви були символічними для Київської Русі ще до прийняття християнства. Після хрещення держави вони були освячені
образом животворного Хреста. За добу татаро-монгольської навали ця символіка зникла. Але згодом вона відродилася в церковних оздобах та гербах українських міст. Майже всі вони були облямовані жовтолакитними кольорами.
З XVІІІ ст. з блакитного полотнища виготовлялися всі полкові й сотенні козацькі прапори Війська Запорізького. Жовтою фарбою на них наносили хрест, зорі, зброю або постаті святих. Вибір українцями жовто-блакитних кольорів був умотивований тим, що символами країни є чисте небо (синій колір) та пше-
нична нива (жовтий колір).
Давня символіка українців відродилася знову в гербі й прапорі Української Народної Республіки, що були ухвалені Центральною Радою 1918 року. Але ненадовго. За часів радянської влади національними барвами Української РСР вважали червоний та блакитний. Лише 4 вересня 1991 року, після проголошення Україною незалежності, синьо-жовтий прапор знову був піднятий над
будівлею Верховної Ради.
В основу Державного Гімну України був покладений національний гімн, створений 1803 року на музику західноукраїнського композитора і диригента Михайла Вербицького. Текстом до нього став відомий вірш Павла Чубинського «Ще не вмерла Україна».
Текст Гімну затвердив парламент України у січні 2001 року, внісши деякі зміни до першого рядка. Мелодія гімну звучить під час урочистих заходів, відзначення державних свят, демонстрацій, військових парадів, ушанування переможців на міжнародних спортивних змаганнях.
Павло Платонович Чубинський (1839–1884) — відомий український поет, етнограф та фольклорист, юрист за фахом. Серед його науково-літературної спадщини багато робіт-досліджень побуту, звичаїв, пісень, говірок та народних вірувань українців, поетичні збірки. Але чи не найбільшу популярність Чубинському приніс вірш «Ще не вмерла Україна» (1862). Цей сповнений патріотизму твір швидко поширився серед народу, студентської молоді та інтелігенції. Він так подобався читачам, що його авторство навіть приписували Т. Шевченкові.
За різних часів національними українськими гімнами вважали також «Заповіт» Т. Шевченка та «Вічний революціонер» І. Франка на музику Д. Січинського. На Галичині співали «Мир вам, браття» та церковний гімн «Боже, великий, єдиний, нам Україну храни» на слова О. Кониського і музику М. Лисенка.
Перевір себе:
1. Установлене державною владою загальне, для всіх обов’язкове правило, що має найвищу силу.
2. Символічний знак держави, міста чи роду, зображуваний на прапорі, монетах, печатках.
3. Полотнище одного або кількох кольорів, яке є символом держави, організації.
4. Назва головного міста нашої держави, де містяться уряд і урядові установи
5. Урочиста пісня, що є символом державної єдності.
6. Місцевість, де людина народилася, рідний край.
Розглянь герб нашого міста і розкажи про його історію створення.
23 лютого
Математика – Тема: «задачі на спільну роботу».
У кожній таблиці знайти відповідь прикладу й обвести її.

700 - 260
340
540
440
2 350 +150
2 450
2 500
2 400
930 - 27
903
923
913
2 000 : 10 · 5
10
200
100

1 450 + 210
1 560
1 660
2 660
900 - 390
490
410
510
300 · 100 : 5
600
6 000
60 000
780 - 48
732
742
748

• Обчислити:
45 000 : 100, 250 · 100, 10 000 : 1 000.
25 : 3, 14 : 5, 20 : 7, 30 : 4, 45 : 6.
• Розв’язання простих задач на рух за таблицею. Вписати відповіді: 
Швидкість
Час
Відстань
45 км/год.
3 год.
? км
3 км/год.
?
300 км
2 м/хв.
?
15 м
?
4 год.
280 м
?
2 год.
620 км
1. Робота над задачами
Четверо палітурників за 7 днів переплели 588 книг. Скільки книг переплете один палітурник за 5 днів?
Семеро ткаль за 5 днів виткали 1470 м тканини. Скільки метрів тканини витче одна ткаля за 6 днів?
Літературне читання – Олесь Донченко «Лісничиха»
Знайти опис зими,  портрет Улянки.
Основи здоров’я – Тема: «Наодинці вдома. Дії дитини за умови опосередкованої небезпеки: пожежа в іншій квартирі, іншому будинку тощо».
- Ви вже знаєте, що власна оселя може бути небезпечною для вашого життя і здоров’я. Через що це може статися? Наприклад, через пустощі з вогнем.
— Що слід робити, коли пожежа виникла у вашому помешканні?
— А як учинити, коли пожежа сталася у сусідів або в під’їзді?
— Спочатку з’ясуйте, що відбувається. Обережно відчиніть двері. Якщо на сходовій площадці багато диму, негайно зачиніть двері. Телефонуйте у пожежну службу. Якщо телефону немає, кличте на допомогу з вікна чи балкона.
— Як захистити помешкання від диму?
Потрібно позатикати мокрими ганчірками щілини навколо дверей, вентиляційні отвори, зачинити вікна, балконні двері.
Якщо кімната наповнилася димом, необхідно вийти на балкон, зачинивши за собою двері, й чекати рятівників. Допомогти людині при пожежі може вогнегасник. Якщо у вас удома є вогнегасник, обов’язково попросіть батьків навчити користуватися ним.
Усіх випадків безпечної поведінки під час пожежі передбачити не можна.
Тому дуже важливо завчасно обміркувати з дорослими, якими будуть ваші дії.
— Якими будуть ваші дії під чає пожежі у вашому будинку?
— Якими будуть ваші дії, якщо у під’їзді виявили дим?
— Який предмет може допомогти людині при пожежі?
— Чи є у вас удома є вогнегасник?
— Чи вмієте ви ним користуватися?
Складіть пам’ятку, як треба поводитись, коли виникла пожежа?



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

23.12. Українська мова

11.12. Мистецтво