02.03.18 Дистанційне навчання

Літературне читання – Тема: «В.Чухліб (про нього) «Гойдарики».
Василь Чухліб народився в селі Лебедівка на благословенній землі давньої Чернігівщини, і мальовнича краса її природи з малих літ глибоко запала йому в серце, щоб вихлюпнутися схвильованими рядками в його поетичній прозі. У 1970-ті роки новели В. Чухліба, надруковані в періодиці, привернули увагу редакції журналу «Малятко», і тоді письменникові запропонували виступити з оповіданнями для дітей. Згодом із творів, надрукованих у «Малятку», склалася перша книжечка молодого літератора «Хто встає раніше». Пише В. Чухліб короткі оповідання та казки — прозорі, як кришталь, тихі, як тепле літо. Більшість із них — про природу. Письменник просто, без зайвих сюжетних ходів і вигадок малює сучасний світ, у якому діють дорослі та діти, які так чи інакше перебувають на природі. Представників природного світу автор наділяє тими рисами, характером та поведінкою, які властиві добрим та лихим людям.
Запитання по тексту:
— Що означає це слово «гойдарики»?
Чи сподобалось воно вам? Який настрій воно у вас викликало?
— Чи зрозуміли ви, як з’явилося слово гойдарики?
— Де тато прилаштував гойдалку?
— Чому почали сваритися діти?
— Що запропонував тато?
— Як розгойдувалися діти?
— Яку пісеньку придумала Тетянка?
— Хто ще гойдався з дітьми?
— Який настрій був у дітей?
2) Доповніть речення.
Під березу прибіг....
Стрибнув прямо на березу з даху....
Майструє у дворі й задоволено на гойдалку поглядає....

Математика – Тема: « Записування дробу. Знаходження дробу від числа.»
Тренувальні вправи
1.  Знайти 1/4 від 400, 320 кг, 2 год., 5 км, 36 м, 12 см.
2. Робота за картками
Картка 1
1) Першого дня в магазині продали 320 кг пшона, другого — у 2 рази більше. Скільки кілограмів пшона продали у магазині за 2 дні?
2) Знайти 1/3 від 1 хв., 1/4 від 1 км, 1/2 від 1 дм. 
Картка 2
1) Два автобуси їхали один до одного назустріч 2 години і подолали відстань 300 км. З якою швидкістю їхав другий автобус, якщо перший йшов зі швидкістю 75 км/год.?
2) Знайти 1/6 від 72 060.

Основи здоров’я -   Тема: "Безпека школяра. Правила поведінки під час масових шкільних заходів".
 Спробуйте перевірити себе і відповісти на питання:
-         Із ким діти мають бути ввічливими?
-         Що означає бути ввічливими?
-         Як ввічливий учень чекає своєї черги?
-         Як ввічливий учень говорить?
-         Яких слів не вживає ввічливий учень?
-         Кому пропонує свою допомогу ввічливий учень?
-         Кого поважає ввічливий учень?
-         Як ставиться до менших ввічливий учень?
-         Кого пропускає у двері ввічливий учень?
-         Кому поступається  місцем у ввічливий учень?
- Як впливають ваші вчинки на здоров’я ваших батьків, старших, однокласників та ваше власне здоров’я?
-         Які риси  характеризуються здорову людину?
-         Коли людина дратується навіть через дрібниці?
-         Наведіть приклад ввічливої поведінки ваших знайомих або героїв кінофільмів, казок чи мультфільмів.
-         Часом люди не хочуть, щоб їм допомагали. Як ви вважаєте, чому так трапляється?
-         Що таке звичка ввічливої поведінки?
-         Яка це звичка?
-         Які інші корисні звички  для зміцнення здоров’я вам відомі?
-         Чому ви самі поважаєте себе, якщо можете самостійно виховати в собі корисні риси?
-         Згадайте свої маленькі перемоги над собою. Розкажіть про них.
-         Що таке сила волі?
-         Як ви спілкуєтесь зі своїми друзями?
-         Чи відомі вам «секрети» спілкування?
-         Які «секрети» спілкування допомагають навчитися спілкуватися, бути гарним другом, запобігати сваркам?
-         Чому треба називати друга на ім’я?
-         Чому треба бути уважним до оточуючих?
-         Чому треба уміти уважно слухати іншого?
-         Чому треба бути ввічливим?
-         Чому уміти поставити себе на місці іншого?
-         Якими словами ви можете описати спілкування зі своїми друзями?
-         Напишіть 2 речення про те, що означає для вас спілкування.
Скористайтесь словами:  витримка, підтримка, дружба, суперечка, вміння виховувати,  сварка, захист, увага.
-         Назвіть слова, які не підходять для характеристики дружнього спілкування.
-         Через що між однокласниками виникають суперечки?
-         Яка атмосфера має панувати у класі?
-         Що допомагає підтримувати стосунки між однокласниками, уникати сварок? 
Перевірте себе:
-         Оберіть номери правил, яких ви дотримуєтесь, синім олівцем, яких не дотримуєтесь – червоним.
1.     Готовий допомогти товаришеві.
2.     Не ображаю менших.
3.     Мирно граюся з друзями.
4.     Поважаю працю чергових.
5.     Завжди вітаюся з товаришами.
6.     Не гніваюся, коли програю у грі.
7.     Чемно розмовляю з однокласниками.
8.     Якщо мені треба когось покликати, я не кричу на весь клас.
Діти, запам'ятайте: 
     Більшу частину дня ви перебуваєте у школі. Якщо  забути про правила поведінки, то школа стане  схожою  на зоопарк. Дуже часто   пустощі в школі  можуть призвести до неприємних чи навіть дуже серйозних наслідків.
Ось кілька прикладів.
10- річний Микола йде коридором. Йому підставили підніжку. Падаючи, хлопчик вдарився головною об батарею. Лікарі встановили тяжкі пошкодження голови. Микола місяць лежав у лікарні. 
Третьокласниця Зіна спускалась по сходах, якийсь  пустун штовхнув  її у спину. Діагноз:  перелом обох кісток лівої ноги;  тільки через два місяця дівчинка змогла повернутися до школи. 
     Усі ці випадки свідчать про те, що порушення правил поведінки ніколи нікому не приносить нічого гарного.  Дуже погано,  коли учні глузують над фізичними недоліками свого товариша. Усім, хто дає волю невихованості, своєму злому язику, придумує прізвиська, треба зрозуміти, що вони завдають шкоди здоров’ю своїх товаришів, батьків.
    На жаль, учні іноді отримують травми під час масових заходів - новорічних та різдвяних свят, спортивних змагань.  Це відбувається через недисциплінованість окремих осіб або ж через виникнення надзвичайних ситуацій (наприклад, пожежа). Нерідко у таких ситуаціях калічаться й гинуть люди. Щоб запобігти надзвичайним ситуаціям  під час проведення масових заходів, треба знати заходи безпечного поводження в натовпі: не брати із собою гострих і колючих предметів, не користуватись піротехнічними засобами (хлопавки, петарди, бенгальські вогні), поводитись достойно, не провокувати безпорядки.

Перевірте себе: 
Тестування
             Виберіть правильну відповідь.
1.     На перервах у школі можна:
А) бігати на майданчику для ігор;
Б) стрибати на спортмайданчику;
В) розмовляти й спокійно рухатися в приміщенні школи;
Г) голосно кричати.
       2. Чому треба виконувати правила для учнів?
            А) Щоб не засмучувати батьків;
            Б) щоб тебе ставили в приклад;
            В) щоб себе не травмувати;
            Г) щоб не порушувати спокій інших.
       3.  Якщо ти або твій товариш отримав травму, то ти:
            А) скажеш друзям;
            Б) скажеш учителеві або шкільній медсестрі;
            В) скажеш батькам;
            Г) скажеш будь-кому з дорослих.
        4. Якщо ви з товаришем посварилися, то ти:
            А) обов’язково з’ясовуватимеш стосунки бійкою;
            Б) уникнеш бійки;
            В) будеш кликати на допомогу;
            Г) підеш на примирення.     

 Тест.
1. Назви причини травматизму на новорічних святах.
А) Велика кількість дітей та гостей;
Б) знання та виконання правил поведінки;
В) використання вибухонебезпечних предметів;
Г) порушення правил поведінки.
2. Назви причини травматизму на спортивних змаганнях.
А) Погано підібрані спортивне взуття та одяг;
Б) місце та погодні умови;
В) виконання вправ без страхування;
Г) порушення правил поведінки.
3. За умов виникнення паніки потрібно:
А) кричати;
Б) тримати руки у кишенях;
В) йти проти натовпу;
Г) намагатися не впасти;
Д) триматися якнайдалі від стін, огорож, скляних дверей.

Практична робота «Формування правильної поведінки під час масових заходів, під час паніки».
Подумай над тим, як закінчити речення:
-         Якщо ти потрапив у натовп, то намагайся не…
-         Не йди проти…
-         Звільни руки від…
-         Зніми…
-         Зав’яжи якомога міцніше…
-         Якщо тебе збили з ніг, то…

Довідничок: не панікуй, не спиняйся, не штовхайся, не відставай, сумки, речі, окуляри, краватку, шарф, ланцюжок, ранець, шнурки, намагайся негайно підвестися.

ПРАВИЛА ПОВОДЖЕННЯ У  ГРОМАДСЬКИХ МІСЦЯХ

Памятка

У кінотеатрі
1.     У залі не  можна займати чужі місця.
2. Відшукавши потрібний ряд, пройти на своє місце (при цьому повернутися обличчям до тих, хто вже сидить).
3.  Не розмовляти, не перешіптуватися із сусідом під час вистави (перегляду фільму).
4. Їсти під час вистави( перегляду фільму), шелестіти папірцями,розмовляти по телефону заборонено.
5.     За можливості уникати місць скупчення людей( буфет, гардероб).

            У музеї
1.     Завжди купуйте квиток і зберігайте його до завершення екскурсії.
2.     Будьте уважними, намагайтеся почути кожне слово екскурсовода.
3.     Коли захочете про щось спитати, не забувайте про слова ввічливості.
4.     Ходіть тихенько, не човгайте ногами.
5.     Знайте, що в музеї полюбляють тишу.
6.     Експонати чіпати руками заборонено.
7.     Біля експонатів не створюйте натовп, не штовхайтеся, розглядайте їх по черзі.
8.     Намагайтеся постійно тримати в полі зору екскурсовода та членів своєї групи, аби не загубитися.
9.     Наприкінці екскурсії подякуйте екскурсоводові.

У бібліотеці
1.     Поводьтеся у бібліотеці тихо.
2. Самостійно оберіть книгу; за необхідності ввічливо попросіть бібліотекаря допомогти вам.
3.     Не забувайте номер свого абонемента.
4.     Якщо в книзі є вирвані сторінки, повідомте про це бібліотекаря.
5.     Розмовляйте в бібліотеці або вітайтеся з товаришами пошепки.
6.     Обовязково подякуйте бібліотекареві за надані послуги.

Мистецтво – Тема: «Жанри в образотворчому мистецтві. Практична робота: передача об’єму зображуваних предметів».
— Що таке колір?
— Що ми називаємо колірним спектром?
— Які кольори є складовими спектрального (колірного) кола?
— Що таке пейзаж?
— Які кольори називаються теплими, холодними?
— Що таке лінія горизонту?
— Як змінюються кольори з віддаленням?
Тож берімося малювати ранню весну! Весняні пейзажі різняться не лише за тематикою зображень — гори, ліси, поля, річки, озера, а й за кольорами. В одних краєвидах переважають яскраві радісні барви, в інших — спокійні, менш насичені. Кожний з них має свій настрій, що виражається в колориті — гармонійній взаємодії кольорів та їхніх відтінків, поєднаних художником для відтворення власного задуму.
Вам відомо, що основним художнім засобом живопису є колір.
Він може викликати різні почуттєві асоціації. Сполучення кольорів у творах живопису створює певну систему: колорит — співвідношення барв, кольорів за тоном, насиченістю, що створює певну єдність картини, фрески та ін.
Колорит розкриває нам кольорове багатство світу. Він допомагає художникові передати настрій у картині: може бути спокійним і напруженим, радісним і сумним тощо, а також теплим і холодним, світлим і темним.

Створіть живописну композицію «Свято весняної природи» (акварель або гуаш). Продумайте композицію: визначте, що малюватимете у її центрі, а що зображатимете навколо. Намагайтеся створити колорит, який передаватиме настрій пейзажу.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

23.12. Українська мова

11.12. Мистецтво